Hieronder vind je een aantal veelgestelde vragen over Mijn Kwadraad.
Wachtwoord en e-mail
Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Wat moet ik doen?
Je kunt een nieuw wachtwoord instellen. Volg daarvoor deze stappen.
Mijn partner en ik hebben hetzelfde e-mailadres. Kan dat?
Ik ontvang geen e-mails met notificaties. Wat kan ik doen?
Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn. Als eerste kan het gebeuren dat de e-mail in je spam terecht is gekomen. In Outlook ziet dat er zo uit:
Het kan ook zijn dat je per ongeluk vergeten bent welk e-mailadres je hebt opgegeven toen je je aanmeldde. Vraag dan even aan je begeleider welk e-mailadres je daarvoor gebruikt hebt.
Mijn gegevens
Wat gebeurt er met mijn gegevens in Mijn Kwadraad?
Jouw gegevens worden op een server in Nederland opgeslagen. Alleen (enkele) medewerkers van Kwadraad en onze ICT-leverancier hebben digitaal en fysiek toegang tot die server. Met onze ICT-leverancier hebben we een zogeheten verwerkersovereenkomst afgesloten, om jouw privacy te waarborgen.
Hoe lang blijven mijn gegevens opgeslagen in Mijn Kwadraad wanneer de hulpverlening is afgesloten?
De wettelijke termijn voor het bewaren van jouw gegevens is 15 jaar. In die 15 jaar kun je jouw dossier altijd inzien met jouw eigen gebruikersnaam en wachtwoord.
Kan mijn begeleider/hulpverlener iemand buiten mijn sociale netwerk aan mijn dossier toevoegen zodat die kan meekijken?
Jouw begeleider kan alleen personen aan jou voordragen om mee te kijken. Dat betekent dat het een voorstel van je begeleider is om deze mensen toegang te geven.
Deze zogeheten ‘supporters’ hebben toegang tot een deel van jouw dossier: het plan, de groepsberichten en een overzicht van andere personen die toegang hebben.
Jij bent degene die daadwerkelijk toestemming geeft voor de toegang, en jij bent ook degene die deze toestemming weer kan intrekken.
Mijn gegevens kloppen niet in Mijn Kwadraad. Waar kan ik mijn persoonlijke gegevens aanpassen?
Je kunt jouw gegevens checken onder het menu-item ‘Mijn account’.
Als jouw gegevens niet kloppen, vraag dan aan jouw begeleider om deze aan te passen.
Technische zaken
Werkt Mijn Kwadraad op zowel Android-telefoons (zoals Samsung) als op Apple (zoals iPhones en iPads)?
Mijn Kwadraad werkt op alle apparaten die over een browser beschikken. De schermgrootte bepaalt hoe Mijn Kwadraad wordt weergegeven. Je kunt hier zien hoe het er op je telefoon uitziet.
Er werkt iets niet goed in Mijn Kwadraad. Wat kan ik doen?
Neem allereerst even contact op met je begeleider. Als er echt iets stuk is, dan zal deze jouw opmerking melden bij het team van ontwikkelaars (en zijn wij superblij met je melding!)
Overig/anders
Ik krijg soms een vragenlijst die ik niet kan wegklikken. Waar is dat voor?
We verantwoorden ons op verschillende dingen, waaronder zogeheten ‘cliënttevredenheid’. Deze meten we met het vragenlijstje. Je kunt er hier meer over lezen.
Zijn er kosten aan Mijn Kwadraad verbonden?
Nee hoor, er zijn géén kosten aan het gebruik van Mijn Kwadraad verbonden.